Tuesday, 8 November 2011

Jamuan @ majlis perpisahan bersama budak 5 Bauhimia

 Assalamualaikum to all blogger...hari ni aku nak cite mengenai jamuan perpisahan kami....Alhamdulillah akhirnya dapat juga kelas aku buat jamuan untuk kali terakhir untuk persekolahan nnie...nanti lepas SPM memang susah nak jumpe suma orang akan bawa haluan masing2..huhuhu sedeynyer... :'(  aku sebagai ketua kelas 5 bauhimia memang rasa bangga sebab budak kelas aku boley bekerjasama hari tu walaupon depa ketegaq yang amat...depa suma nih...kalau kat skolah memang susah nak suruh apa mesti kena tengking balik...


memang macam2 cabaran aku dengan beberapa orang lagi nak prepare jamuan nih..antara cabarannya ialah::

> susah sungguh nak mintak duit jamuan tuh kat kawan2 yang len....macam2 alasan depa bagi..cth: tak bawak duit la... , lupa bawak la... , duit takdak la... , ...ish2 susah gila tapi aku sabar jer akhirnya setelah 2 bulan kutip bru suma orang bayar....

> takot nak jumpa pengetua..untuk pengetahuan suma kami baru ja dapat pengetua yang baru..memang tegas gila kami memang takot nnak cakap dengan dia....takot satgi kena penampaq free ja..hehehe last2 lagi 3 hari nak wat jamuan..aku dengan penolong ketua terpaksa beranikan diri jumpe dia....naseb baek mood dia harituh baek...tapi ada jugak syarat yg dia bg...kami terpaksa jugak ikot klau tak ikot maksudnyer tak boleh la buat jamuan...

> duit jamuan yang kami kutip tuh tak cukup.....fuh..memang pening kepala gila time tuh...nak wat lagi pon tak tau....lepas suma dah bayar..ptg tuh aku dgn 3 orang lagi pegi econsave dekat dengan rumah kami...beli barang utk buat bihun & naget, hotdog....lepas dah kira...baru kami tau duit tu tak cukup lagi rm5...hurm...terpaksa guna duit sendiri...huhuhu
 
> kami terpaksa buat jamuan tuh petang sebab pagi pengetua tak bagi buat...tapi kami memang takot hujan sebab skarang nih kan musim hujan...tiap petang mesti hujan..kami takot nanti nak bakar ayam tak boleh...tapi Alhamdulillah petang jamuan tuh tak hujan ^_^ ...


ni la antara orang yang banyak membantu utk jamuan ni : P


kami memang naseb bek sebab ada 2 orang cikgu nak sponsor makanan..apa lagi kami terima ja la...rezeki jangan ditolak....ada sorang cikgu nih sponsor rm100 suruh beli ayam...nanti bleh panggang...pastuh sorang cikgu lagi sponsor piza buatan sendiri....fuh...sedap..hehehehe

2 hari sebelom jamuan...kami buat kad jemputan utk suma cikgu dengan kerani kat situ.....letih...2 hari bru habis jemput suma cikgu....tapi ramai cikgu yang tak boleh datang sebab ramai yang balik kampung raya haji..huhuhu

petang tuh....kami datang berhimpun kat kantin jam 2-30...suma pakat prepare makanan...hohoho ada kawan aku nih bawak donut punya banyak....hahaha bagos2......antara menu hari tuh ialah:
*piza
*donut
*bihun
*hotdog
*naget
*ayam panggang
*kuih
*soup mushroom
*desert
*tembikai

ni la piza tuhh..hehehe sedap!!!


fuh....memang lapar tengok suma makanan nih...hheheehe hari tuh cikgu yang dapat hadir kami anggar dalam 18 orang termasuk pengetua kami...hehehe


tengah prepare arang utk panggang ayam


tunggu arang tuh jadi bara :)

ish...depa nie x reti nak tolong ka?? hehehe
mula memanggang ayam..ramai cikgu dok tggu tuh...cepat!!


inilah budak kelas aku...fuh...mcm2 ragam depa nih...kelas paling unik penah aku duduk
cikgu tengah ajar kami cara memanggang ayam

antara cikgu2 yang sudi hadir ke jamuan kami












No comments:

Post a Comment