Tuesday, 27 September 2011

PerTanDInGAn HIaS kElAs

ni la hamper yg kami dapat...besaq kan??



    citer nie mengenai kolah aku...satu pagi tuh time perhimpunan cikgu SAM panggil suma ketua kelas supaya tggu kat dataran..aku ingatkan nak kena mrah ke..rupa2 nya cikgu bagitau nanti akan ada pertandingan hias kelas untuk bulan kemerdekaan tahun nie..huhuhu time tu aku tak berapa semangat sangat nak hias kelas pas seminggu dari perjumpaan tuh...kami(bdak klas 5B) jelous kot tgk kelas 5D punya excited hias kelas...hehehehe kelas depa sampai nampak gelap..penuh dengan bendera...time tuh aku sebagai ketua kelas troih smangat nak hias kelas tapi aku malas la nak sponsor duit tapi terpaksa jugak..dah nama pon ketua kelas..hehehe
tapi ada satu benda yang aku paling cukup meluat...huhuhu time nak mintak duit dekat member dalam kelas tuh..mai ai~ punya lah kedekut...punya la susah nak mintak duit kt depa 2 mggu pon tak selesai lagi..padahal bukan banyak pon aku mintak 50 sen..tu pon kedekut...adoii...dah la rmai anak org kaya..aku jugak terpksa bawak kuar duit lebih..hhuuhuhu seminggu lepas tu kami start hias kelas kami..huhuhu tapi yang peliknya benda yang kami hias tu kebanyakkannya tema hari raya bukan merdeka...ape la kami nie semngat nak raya betoi...hahaha kat luar kelas kami gantung ketupat..kt pintu kami gantung kad raya..kat papan hitam kami lekat sampul raya...pastu kami himpun duit beli kain putih untuk wat banner..huhuhu


      comei gila gambar yang kami lukis...warna pon cincai2 jer...kat kain tuh kami tulis suma nama member kelas kami..pastu lukis bendera dengan watak upin ipin (walaupon  xsama sgt) lepas 3 hari pulak kami tgk kelas 5D tambah lagi hias kat kelas depa..hohoho ini dah kira melawan..kami pon himpun duit lagi beli tambah bendera bagi banyak......huhuhu dalam kelas kami gantung bendera bagi silang....pastu kat papan hitam kami bubuh hias2 sikit2...haa...cantek pon kelas kami



kat blakang tuh la banner yg kami wat sendiri tuh~~ cantek tak?? hehehe




      time pengumuman pemenang plak..kami dapat no 2 jadi la tuh...no 1 sapa lagi klau bukan kelas 5D...huhu walapon no2 kami dapat hamper besaq......kami bukak pastu bahagi sorang sikit....ok..bye2

No comments:

Post a Comment