I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday 10 December 2011

first time keja~~

pada 7/12/2011 jam 4.30 ptg....time tuh aku tgah tido tetiba ada orang tepon aku...agak terkejut jgak la sebab aku letak henfon aku tepi kepala jer....mase aku agkat tuh terjadi satu perbualan mcam kt bawah niihhh>>>>

Aku: helo, assalamualaikum
Dia: Wassalam....ni mohamad hisham ker??? (nama aku la tuh)
Aku: yer saye knapa?
Dia: Awak diterima bekerja di kedai komputer...

haaa..lebih kurang cmtu la...time tu bru aku ingat arituh aku ada mintak keja kt kedai komputer dlam econsave jawi...x sangka dapat tapi yg x bestnya dia kata esok dh kna keja..huh!! aku bru jer abes SPM xkan dh nak keja...aku nak rehat kejap...fuh...susah jgak la aku nak pilih samada trima atau tidak...last2 lepas bincang dgn keluarga aku..aku pon trima jer...esok bermula lah keja...dia kata start keja jam 12.30-9.30 mlm...gaji rm700 sebulan..huhuhu oklah tuh


keesokan harinya aku siap2 nak pegi keje dah...dlm pukul 12.15 cmtuh aku keluar dri rumah...dekat jer tmpat tuh dri rumah aku dlam 3 kilometer....sampai jer aku masok dlam kedai tuh...aku jumpak la sorang kakak nih...umoq dia dh 21 tahun..dia kata dia dh keja 9 bulan...aku pon tolong la susun laptop2 yg ada....lepas 2 jam ada sorang abang lgi masok...dia pon umoq 21 tahun..aku pling muda...hehehe




depa 2 orang ader la ajar2 skit pasal komputer nih...aku dgar je la...tapi memng boring giler siot keje kt kdai tuh memang xder keja apa nak wat dh la kena berdiri jer smpai mlam..huh memang aku x enjoy keja kt situh dah la xdak org yang aku kenai...


malam tuh lepas blik keja...aku pon pikiaq masak2 aku nak bhenti keja....HHHAAAHHA dengar memang lawak sbab bru keja sehari dh bhenti tapi tuh hak aku...lagipon aku keja sbab nak isi masa lapang jer drpd dok umah...




akhirnya aku dok umah blik..keja aku kt rumah mkan,tido,mkan,tido,, ^_^


**p/s>>jangan tiru perangai aku tau

No comments:

Post a Comment